måndag, mars 08, 2021

Träning med löptikar

 Ny vecka med hemmajobb. Eftersom Henke jobbar hemma också så fick han ta en promenad med Vinna på lunchen medan jag sprang med Esset. 5 km blev det för mig och Esset och ungefär hälften så lång promenad för Vinna.

På förmiddagsfikat blev den skoterleden runt huset och efter jobbet blev det en kort promenad innan jag åkte iväg till Totohallen för den obligatoriska inomhusträningen. Idag var jag helt själv i hallen.

Båda tjejerna löper och jag tror att de påverkar dem då jag upplevde att de var mer uppvarvade än vanligt.

De fick börja med platssittning 2 minuter vilket fungerade alldeles utmärkt.

Efter det så fick de köra i stort sett samma övningar i omgångar. Idag blev det följande moment:

Fotgående
Rutan
Konen
Framförgående
Läggande och ställande (Esset) Ställande och sättande (Vinna)

Fotgående, rutan och konen körde jag som ett pass. Hade ställt upp rutan i ena änden av hallen och konen i den andra. Körde fotgående och när jag hamnade i ena änden av hallen så körde jag konen. Mera fotgående och sedan rutan i den andra änden av hallen.

Framförgåendet körde jag som ett pass och sedan läggande/ställande Ställande/sättande som ett pass. Hela träningen avslutade med 4,5 minuts platsliggning.

Väl hemma blev det telefonsamtal, middag och pusselbygge.

Inga kommentarer: