fredag, december 26, 2008

Bastudag

Var lite seg idag, blev nog lite för mycket vin i går kväll eller i alla fall så intogs det lite väl sent, jag ska ju sluta klockan 00:00. Hur som helst så blev det frukost och lite tv tittande och sedan gick vi ner på stan på rean en stund. Äntligen hittade jag min lysgirlang som jag sökt över allt men som varit slut över allt. Det fanns två girlanger kvar så jag köpte både men de kommer inte upp i år utan får vänta till nästa år istället. Henke köpte ett fickminne annars blev det väl inte direkt några inköp.

När vi kom hem från stan tog vi hundarna på en riktig boll-bus-promenad innan det vid 16 tiden var dags att åka och hämta brorsan med familj för ikvöll stod det tacomiddag, bastubad med snittar och sedan utgång på schemat.

Hmm efter tacon var man proppmätt och orkade verkligen inte några snittar. Vi väntade en stund och sedan bastade Henke, pappa, brorsan och jag. Övriga var sociala i relaxen och några snittar gick allt i.

När vi bastat klart åkte mamma, pappa och Amanda och Emil hem till dem så kunde vi göra oss klara, ta några glas vin, ytterligare några snittar och vid 23-tiden var det dags att gå ner på stan. Perfekt nu när mamma och pappa bor mitt i stan. Vi började med Valentino. Hmm, det var stängt! Bestämde oss för stadt istället men också det var stängt. Himla snopet! Två ställen var öppna men när är det bara 18-åringar så det var inte lockande.

Sååå vin hamnade hemma i soffan istället och såg en film, snopet!

Inga kommentarer: