måndag, december 22, 2008

Sista arbetsdagen för i år

Härligt, idag är det sista arbetsdagen för i år. Jobbar fram till klockan 14 sedan blir det lunch, hundpromenad och sedan har vi en nätt bilresa på 57 mil framför oss i vinterväglag. Vi hoppas på att komma fram vid 23-tiden.

Dagen på jobbet blev precis som jag önskade mig. Hade ett ärende som måste göras och sedan satt jag och avslutade ärenden i diarieprogrammet. Rensade i mailen mm. Ganska lugnt och skönt med andra ord.

Får väl se när jag återkommer. Julhelgen brukar ju erbjuda div aktiviteter så det kanske inte blir så mycket dagboksskrivande men vi får se. Brukar försöka skriva i alla fall för annars vet jag ju inte vard jag gjort. Mitt minne är bedrövligt sedan jag började skriva dagbok. Då behöver man liksom inte komma ihåg, det är ju bara att gå ut på nätet och kolla :D

Klockan 14 åkte jag som planerat hem och åt lunch och gick en runda på golfbanan så att hundarna fick springa av sig innan resan. Klockan 15:30 åkte vi från Henkes jobb. Det bkåste rejällt och var väldigt halt och enormt mycket trafik så det var jobbigt att köra.

I Ö-vik stannade vi som vanligt till på MAX och käkade innan vi åkte vidare. Vi blev trötta och blev tvungna att stanna igen i Bureå och ta en kopp kaffe och passade då samtidigt på att rasta hundarna. Resan fortsatte och till Piteå kom vi ganska precis kl.23.

Blev till att lasta ur bilen och sedan rasta hundarna innan vi gick in till mamma och pappa och fick en god landgång med bla lax och hamburgerkött med pepparrotsgrädde och såklart ett glas vin till det. Klockan 01:00 kröp vi till kojs i övernattningslägenheten som finns på samma våning som mamma och pappas lägenhet.

Inga kommentarer: