torsdag, december 11, 2008

Snö

Vaknade när mamma ringde klockan 10:30. Har sovit hyffsat inatt även om jag varit uppe ett par gånger för att ta hosmedicin och nässpray men tydligen behövde jag sömnen för så länge sover jag normalt inte.

När jag tittade ut var det alldeles vitt ute, härligt med snö tycker jag, hoppas att det kommer massor så att all mark blir helt vit. På åkrarna sticker förtfarande gräset upp så det är inte mycket snö vi har även om det är vitt.

Idag tog jag kraft till mig och åkte ut till Golfbanan efter lunch. Gick en kort sväng men tillräckligt lång för att hundarna skulle få springa av sig lite.

Idag orkade jag till och med duscha, tvätta 2 maskiner och sedan såg jag James Bond, den senaste även om jag inte hängde med helt då jag har lite svårt att hålla mig fokuserad när jag hela tiden får springa och snyta mig.

Kvällen blev som vanligt lugn även om jag orkade med att fixa lite mat idag. Blev en varm och god morotssoppa med chili, saffran och kycklingfond mm. Den är riktigt smaskens!

Inga kommentarer: