fredag, december 05, 2008

Rea och helg

Två bra saker redan i början på dagen. Först och främst så är det ju fredag så det känns ju alltid bra, helgen ytterst nära nu...

På lunchen skulle jag gå ner på stan och köpa ett rött ljus med istället kom jag tillbaka med en röd jacka. Så det kan bli....

Efter jobbet dammtorkade jag nedrevåningen medan Henke gjorde sin iordning. Klockan 17:30 skjutsade jag ner honom på julfest och sedan åkta jag och handlade. När jag kom hem tog jag med hundarna ut på en skogspromenad i ca 1 timma och passade då samtidigt på att ta med några grangrenar hem. När jag kom tillbaka hem hämtade jag in plastgranen med tillbehör.

Medan maten blev klar i ugnen gjorde jag om en gammal anslagstavla till en ny genom att klä in den i ett mönstrat tyg.

Blev sen middag och sedan gjorde jag en ljusstake av en vacker röd bricka, lite granris och ett kraftigt ljus. Innan kvällen var över hann jag också klä granen sedan kom Henke hem och hjälpte till med det sista. Vilke kväll!!! Mysigt som skjutton blev det i alla fall

Inga kommentarer: