söndag, mars 06, 2011

SSRK:s Årsmöte och Master

Upp redan klockan 07:30 för att åka till Söderhamn på avdelningens årsmöte. På väg dit ringde räddningstjänsten då det varit en oljeutsläpp men någon annan fick ta det ärendet eftersom jag var på väg och dessutom hade andra med mig i bilen.

Aktiviteterna började med årsmöte vilket tog en hel del tid då det var några styrelseposter som inte valberedningen lyckats besätta och dessutom saknades valberedning men allt ordnade sig till sist.
När mötet var klart var det dags för Workingtest och utsällning totalt en sk Master där man vid utställningen också sätter poäng. Man räknar i slutändan ihop poängen från WT:t och utställningen. Man utsåg placering 1-3 i alla klasser på WT:t, sedan utsåg man också vinnaren i utställning och slutligen vinnaren totalt, den sk Maservinnaren.
Humla startade i Ökl och vi började på WT station 2 som var en dubbelmarkering. Humla hade lite svårt att lokalisera den ena apporten som landade i direkt solljus och med mycket reflexer från isen så hon gick för långt. Till sist fixade hon den dock å då gick det fort vid den andra. Blev totalt 15 poäng på den.

Nästa övning var en dubbelstation där hunden först skulle lämnas sittande ca 40 meter. En markering kastades och hunden skulle kallas in. 20p blev det på den

Nästa del var en dirrigering som Humla gjorde lite försiktigt pga den djupa snön men där hon inte gjorde några direkta fel. Jag blåste inkallning för att inte riskera att Humla skulle byta så det blev 17p på den.

Nästa station var en riktat närsök som Humla fixade perfekt med undantag från att hon tappade en av tre dummiesar vilket resulterade i 17p.

Avslutningvis var det en station där det först kastades en markering, hunden skulle sedan skickas på en dirrigering och när hunden hämtat den skulle hunden hämta markeringen. 18p blev det här

Resultatet från Wt:t blev totalt 87p

På utställningen ställde jag en helt utfälld Humla men lyckades skrapa ihop 72p totalt. (temperament 15, rörelse 15, rasdetaljer 14, konstruktion 13 och helhet 15)

Detta resulterade i att Humla faktiskt vann Mastern med totalt 159p, hade jag väl aldrig trott!!! Jag slutade 4:a i både workingtestet och på utställningen å fick fint pris med oss eftersom vi vann: 18kg mat, en ryggsäck och ett jätteben till Humla. Alla deltagande hundar fick dessutom en 2kg:s påse med mat. Inte illa !!!

Efter tävlingarna var det anatomiföreläsning innan det var dags att bege sig hemmåt. Vilken dag! Helt underbart soligt och fint väder och bara ett par minusgrader. När jag kom hem gick jag och Henke en promenad med hundarna och sedan lagade Henke middag då min mage inte alls var pigg. Hoppas verkligen att såret ska läka ihop nu för det är inge skönt när alla kläder skaver mot såret.

Inga kommentarer: