måndag, mars 14, 2011

Hundträning

Full fart på jobbet och sen riktigt sen lunch blev det, först klockan 14 åkte jag hem till hundarna i riktigt härligt väder. Åkte tillbaka till jobbet och lät hundarna hänga med i bilen då de bara skulle behöva sitta i bilen i 1,5 timmar. På så vis kunde jag gå med hundarna hem medan Henke tog bilen. På så vis blir det lite variation för promenaden...

Efter maten så tog jag Humla och åkte till Iggesund för att träna lite hund. Idag körde vi lite markeringar men också dirrigeringar med störning. Efter förutsättningarna dvs 1m snö och mörker så var inte svårigheten på övningarna inte så hög, Snön och mörkret försvårar övningarna och begränasar upplägget men jag var nöjd med Humla idag. Till helgen tror jag att jag ska köra med lite vilt för kul bara...

Inga kommentarer: