tisdag, mars 08, 2011

Ont i såret

Även idag blev det full huggning på jobbet. Inget inbokat när man kommer till jobbet men ändå hinner man inte med det man innerst inne hoppats. Festplanering, lönesättning, annonsering efter arbetskraft, bokning av inspektioner, webmöte mm.

Efter jobbet styrde jag bilen till en evakueringsväg, en väg som hålls plogad hela vintern eftersom den leder fram till järnvägen utan att behöva gå alldeles intill järnvägen. Fördelen med att gå efter denna väg är att den är helt vit, dvs aldrig sandad och inte har grusvägen tinat fram heller så hundara håller sig helt rena till skillnad från om de går efter den vanliga skogvägen där de nu har grävt så att allt är lerigt. Blev mest promenad men eftersom jag hade med mig några tennisbollar så fick de några linjetag också men inget avanserat.

Under tiden jag gick promenad med hundarna så fixade Henke de trasiga bromsljuset samt dammsög vilket det var hög tid för. Jag hann gå igenom våra jackgarderober i jakt på jackor att göra sig av med. Lyckades inget vidare, möjligen en jacka men vi får se.

Nu var kraften slut och jag hade ont vid såret igen. Känns direkt när man utsatt det för lite för mycket. Idag var nog det stora problemet att jag suttit för mycket å då skaver det ordentligt. Intalar mig att den brännande känslan i huvudsak beror på att det läker. Rätt OK ser det i alla fall ut nu...

Inga kommentarer: