tisdag, mars 01, 2011

Återgå till jobbet lite försiktigt

Idag bestämde jag mig för att gå tillbaka till jobbet och vara med på Nämndsdagarna på Svanbacken: Käns riktigt bra så att vara med på konferensen känns som en lagom återgång och jag kan ju dessutom gå och lägga mig i mitt rum OM det blir för jobbigt.

Idag var det räddningstjänsten och sotaren som skulle ansvara för stationsföreläsningarna och vi på miljökontoret följde med tillsammans med politikerna för att lära känna dem samt för att lära oss med om räddningstjänsten.

Dagen gick fort och var riktigt intressant. Det var tre stationer på förmiddagen och tre stationer på eftermiddag. Dagen avslutade klockan 17:00.

Då träffades vi på Miljökontoret och tog ett glas vin/öl före middagen som serverades klockan 18.

Det blev en tre rätters middag med lax till förrätt, fläskfile och potatiskaka till varmrätt och sedan en liten chokladmousse till efterrätt.
Många badade sedan eftersom det finns pool och bubbelpool på hotellet men jag avstod från det. Satt istället och drack lite vin med de som inte badade och sedan hamnade vi i baren och pratade fram tills personalen "kastade ut" oss strax före midnatt.Vaknade vid 5 tiden och kunde sedan inte somna om men det ska nog gå i alla fall....

Inga kommentarer: