tisdag, november 08, 2011

Ännu en sjukdag till ända...

Tyckte att jag så smått började bättra på mig igårkväll så jag hoppades att efter en natts sömn så skulle jag nog kunna gå till jobbet idag. Skulle dessutom till Stockholm och åka tidigt, tåget skulle gå klockan 05:48. Sov tåligt men tyckte ändå att jag var bättre så jag steg upp klockan 04:45 och duschade. Hämtade ner lillan och var ute med henne på gården och gjorde sedan frukost. Då känner jag hur huvudvärken börjar tillta. Tar en alvedon och tänker att frukost nog kommer att göra suset men icke!!! Kan inte sätta mig på tåget när jag mår så här! Startade datorn, avanmälde mig från kursen och sjukskrev mig till Maggan sedan gick jag en liiiten koppelpromenad med lillan medans Henke gick med storvovvarna. När han åkt gick jag och la mig igen å detsamma gjorde vovvarna tack och lov!!!

Vaknade igen vid 10 och var ut med lillan men la mig sedan igen. Tycker att huvudvärken lättat varje gång jag vaknar men sen tar det liksom bara om så det var bara tt krypa ner igen. Tack och lov för mina kylmasker, de bedövar så pass att jag nästan somnar till trots att jag inte är ett dugg trött.

När jag ännu en gång piggade på mig vid 12 tiden så tog jag med hundarna ut till golfbanan. Det är så härligt att det är varmt ute och att dessutom ena delen av banan är avstängd då kan man gå där ostört för på övriga banan var det fullt med golfare. Varenda golfare tycker ju att det är underbart att säsongen varar trots att vi snart är i mitten av november. Hur som helst så kommer det några bilder från promenaden här:

Piggade på mig på kvällen och gick en promenad med hundarna innan vi åt middag. Träffade Gunilla så vi gick tillsammans så fick jag lite socialt umgänge också till skillnad från de senaste dagarna då jag bara legat nerbäddad. Till middag blev det wraps med kycklingröra och sedan åkte vi ner på Hemköp och hämtade ut Ellospaketet med de fina gardinerna. Åkte till Håsta och lämnade några dataprylar som Henke hade beställt till Lasse och passade också på att flirta in mig hos Birgitta som ska sy längder till det ena fönstret i vardagsrummet. Då blir det kappor i två fönster och längder i ett. Sen tror jag att det kommer att bli över tyg så att jag kan sy ett drapperi till badrumsskåpet också. Tror färgerna kommer att passa bra där inne.
Resten av kvällen satt jag lite vid datorn men vid 23-tiden fick jag akut ont i magen. Ringde 1177 som tyckte att jag skulle ta två alvedon och avvakta men jag var fast besluten om att detta inte kunde vara normalt så jag tog 2 alvedon och sedan fick Henke skjutsa ner mig på akuten. Blev undersökning och man misstänkte att det var blod i buken men då man inte var helt säker ville man avvakta och då lägga in mig. Värsta smärtan släppte men jag kunde ändå inte sova nått. Låg bara och vred mig och vände mig hela tiden…

Inga kommentarer: