onsdag, november 16, 2011

Utflykt

Idag vaknade Vinna tidigt, klockan 4 för första gången. Väckte till sist Henke så att han fick bära ut henne och då kissade och bajsade hon. Hon somnade om efter ca 5 minuter men det gjorde inte jag utan när Henke gick upp så var jag vaken. Vinna började då protestera men hon fick vänta tills han duschat och klätt sig. Då klev jag också upp och käkade frukost men jag var sååå trött. När Henke åkte till jobbet somnade jag i soffan och sov till 09:30 då Henke ringde och väckte mig.

Steg upp och duschade och tog sedan med hundarna till Iggesund för att hälsa på Helena. Vinna fick samtidigt en välbehövlig utflykt och miljöträning. Neo och Humla fick sitta i hundgården tillsammans med Noomi och Aya och Vinna fick hänga med in. Att komma in i nya miljöer är verkligen inga problem. Hon gick an mer eller mindre hela tiden genom att hitta alla Elviras och Tims leksaker. Jag och Helena snackade och käkade lunch. Himla skönt för mig att komma iväg hemmifrån också  så det var inte bara hundarna som var glada.

Innan jag åkte hem fick Helena se hur Vinna aggerar på vilt. Helena la ut en kråka under en liten bänk sedan gick jag omkring så att Vinna fick hitta den själv. Hon var försiktigare denna gång när hon hittade kråkan men väldigt snabbt fick hon spel och började slita fjädrarna av den. Hmmm vi har verkligen något att jobba med här...
Hittar och undersöker fyndet lugnt...
... griper sedan lite försiktigt...
... för att sedan flippa ur och frenetiskt börjar slita fjädrarna från kråkan.
Sen springer hon i alla fall emot mig ;)

På vägen hem åkte jag en grusväg och stannade och släppte ut hundarna så att de fick springa lite och rasta sig innan vi åkte hem igen.

Mat och rastning så snart vi kom hem och sedan somnade alla hundarna.

Henke kom hem vid 16:30, gick med storhundarna och sedan blev det middag och räkningsbetalning innan vi hamnade framför tvn.

Inga kommentarer: