torsdag, juli 05, 2012

En dag kvar....

Dagen har kommit. Efter jobbet idag är det bara en dag kvar till semester 2012!!!

Vaknade tidigt, redan klockan 05:30 så jag steg upp, hämtade tidningen och hade ut hundarna på gården. Gjorde frukost och duschade sedan när Henke var klar.

Efter frukost blev det en promenad med alla sex vovvarna. Labbarna åkte sedan hem till sig och tollarna till sig och vi var sedan på jobbet före 7. Bra bra...

På lunchen åkte vi hem båda två. Jag gick en promenad längst bäcken med labbarna och Henke tog tollarna på en lite kortare promenad i området.

Idag blev  jag klar med mitt storutskick på111 skrivelser, skönt. Hann dessutom med lite förberedelse av bekämpningsmedelstillstånd och skickade iväg lite annat. Rensade pappersåtervinningen på kontoret och lite annat.

Efter jobbet tog vi med alla hundarna till Idsjön-Bodsjön. Såklart blev det bad, först i diken men sen i sjön så på tillbakavägen blev det koppel för allesammans så att de skulle hålla sig rena.







 

Till middag blev det köttfärsbiffar med kantarellsås och lingonsylt. Mums! Vi firade dessutom en dag kvar till semester med lite vin till maten.

Fortsatt lugn som på kyrkogården med sex hundar i huset. Vilken flock de blivit!!! Skönt att det funkar så bra när jag vet att det blir hundvaktande i höst under två veckor.


Inga kommentarer: