tisdag, juli 03, 2012

Gröntjärn och stilstudie

Idag åkte jag upp till Ängebo för att inspektera den kommande Containermacken som man kommer att öppna nu i sommar. På vägen dit svänge jag förbi dieselläckaget från igår för en sista avstämning av saneringen. På vägen hem svängde jag förbi Gröntjärn där jag aldrig varit tidigare trots att jag bott i Hudik i 14 år nu. Gröntjärn är en grundvattensjö mitt ute i skogen som ni kan läsa mera om här



Efter lunchen började jag förbereda ett större utskick som jag tänkte få iväg före sommaren. Få se om jag lyckas...

Efter jobbet idag blev det en skogspromenad till Idsjön-Bodsjön med Vinnafotografering och bad. Blir såå imponerad över hur bra hon simmar. Hon har aldrig plaskat utan simmade fint första gången. Vatten kommer INTE att bli ett problem det är tydligt. Här kommer en bildkavalkad över promenaden men framförallt över hur Vinna ser ut idag, utan päls....

Mina två små rökossor...








Hårda hud i Mellerud....


Grodyngel
 



Kvällen spenderades vid tvn men zuccinicarbonara och en glas av Morbergs rödvin som var kvar sedan i helgen.

Positivt var också att jag numera har boende på specialen. Kommer att dela stuga med Åsa och Knyst. Kommer att bli kanon!!!

Förresten, är det nån som kan säga vad det är för blomma som occuperat vår gräsmatta?
En liiiten liten lila blomma...

Inga kommentarer: