tisdag, juli 31, 2012

Fint besök

Ja men efter sisådär 14 år så kom de så och hälsade på på sin resa söderut. Mårten och Zandra med familj anlände vid midnatt. De har hyrt en husbil så efter att ha ätit lite tacorester kröp de till kojs i sin husbil och vi la oss som vanligt i sovrummet. Vaknade redan före åtta och var effektiv och monterade ner 3 fönster som vi körde till glasmästeriet för omkittning, gick en sväng med hundarna och åt sedan frukost.

När alla var färdiga med morgonbestyren åkte vi ner till båten och tog en sväng till Saltvik. Det blev riktigt härligt väder så vi gick en repa till stranden innan vi begav oss hemmåt igen.

Innan de åkte så blev det lunch på altan och precis när vi dukat undan så blev det regn och då åkte de vidare mot Kolmården.

Vi slappade ett tag och sedan tog jag med hundarna på en promenad men åskan eller framförallt regnet satte stopp för vår tur så jag gick hemmåt igen. Henke hann klipppa halva gården innan åskskuren kom.

Efter att ha varit och handlat och hämtat fönterna samt monterat tillbaka dem så hamnade vi i OS soffan där det bjöds på damfotboll, herrhandboll och fälttävlan. Massor med spänning och äntligen en svensk metalj i fälttävlan, skoj!!!

Kvällen blev dramatisk då Vinna försvann på promenaden och jag inte hade nån mobil med mig. Så hemskt att ta bilen och åka ifrån skogen och Vinna men jag var tvungen att få hjälp och andra kläder. Henke och Gunilla hängde med och vi delade upp oss och gick från tre håll mot platsen där hon försvunnit och så kommer hon springande till Henke, blöt och andfått men glad. Usch vad hemskt det var!!! Men nu sover hon gott hemma och har ätit middag och ett ben.