måndag, juli 09, 2012

Första semesterdagen

Hmm vad händer då denna första riktiga semesterdagen?  Jo...

Henke åkte ut till Saltvik och lånade en släpvagn medan jag åkte upp med hundarna i skogen. Nya hundbilen funkade utmärkt! Spöregnet gjorde så att promenaden blev på grusvägarna för annars skulle man ha blivit så  himla blöt av all liggande vegetation....

Efter detta lastade vi ur massa skit ut garaget och lastade på släpet för att köra till tippen. Blev två fulla bilar och en full släpvagn...

När allt var tömt åkte jag till Bilelektro och beställde ett lastgaller och en iläggsmatta för bagaget och ringde dessutom och beställde grindar från Jeppes. Vi hämtar dem i morgon, lastgallret kommer på onsdag.

Efter detta blev det lunch och sedan tog jag med Humla och åkte tillsammans med Zandra till Eva Thorén... Mitt mål var att bygga självförtroende och tillit och vi kom en bit på vägen. Jag litar inte längre på att Humla ska lösa uppgifterna och då löser inte heller Humla uppgifterna. Markerar inte som hon kan, gnäller en hel del och är inte sig själv helt enkelt. Nu är ju Humla lite annorlunda och hon har ju såna här perioder så vi får se om det går över annars blir det veterinären igen. Halsen? Tanden? Löpet? Nått annat? Vi avvaktar...

När jag kom hem blev det tacomiddag och sedan blev det en kväll vid tv, dator och telefon. Hundarna var också nöjda och trötta efter dagen...
Trött Humla
Trött Neo
Trött Vinna...

Inga kommentarer: