måndag, juli 02, 2012

Fem dagar kvar...

Nu har den riktiga nedräkningen börjat, fem dagar kvar till semester. Det märks på jobbet att det är dåligt väder för jösses vad folk klagar på ditten och datten. Är det fint väder njuter folk av sommaren, tar allt med en klackspark och allt flyter på. När det är dåligt väder har folk inget att göra, de blir rastlösa och irriterade och retar sig på allt och ingenting. Är det inte grannen, så är det katter, måsar eller mygg. Hur som helst så är det i alla fall skönt att det snart är semester!

Såklart inträffade ett dieselutsläpp vilket det alltid gör sista veckan, ja oftast sista dan. Nån amatör hade kommit på att de skulle stjäla diesel ur en grävare. Kapat en slang, fyllt sina dunkar och låtit resten rinna ut på backen vilket innebar ett läckage på ca 100l diesel. Å en sanering som kostade sisådär en 10.000 + dieselkostnaden och slangbytet. Såååå onödigt!

Annars blev det rapportskrivning sedan förra veckan och förberedde lite inför morgondagen.

Efter jobbet gick jag en promenad med vovvarna. De, liksom jag tyckte att det var varmt. Hade klätt mig mot myggen i skogen men gick en koppelpromenad istället så jag skulle sjävklart ha haft shorts.... Hur som helst så gick jag en promenad med Vinna efteråt. Tränade för första gången på länge. Blev STANNA träning, STADGE träning och lite markering och dirrigeringsträning. Hon var jätteduktig!!!!

Tog sedan Humla och körde sök och några dirrigeringar, även hon var duktig. Humla tyckte att det var härligt att komma ut själv och träna. Måste göra det oftare...

Middagen blev sen, korv i ugn med broccoli vid 21-tiden. Var sååååå trött så jag slumrade till och från hela kvällen

Inga kommentarer: