onsdag, augusti 01, 2012

Liite träning

Medan andra verkar ligga i hårdträning inför kommande prov så vet jag inte vad vi håller på med. Steg upp och åkte iväg med ytterligare 3 fönster för omkittning. Efter det och frukost så åkte jag upp i skogen och blodade ett spår till Vinna. Hade bara 0,5dl blod kvar så jag blandade i 0,5dl vatten i det också sedan blodade jag ett spår på 540 meter med det. Fick sedan ligga i 7 timmar så det blir säkert svårighetsmässigt ett ökl spår. Blodade ett bloduppehåll på första sträckan, en vanlig vinkel, en blindtarm och sedan en öppen vinkel.

Efter detta så åkte jag till ett blötområde och tog med Humla. Gick själv ut och kastade och sköt en dubbelmarkering. Gick tillbaka till Humla och skickade och hon spikade dem. Duktig Humla!!!

La sedan ett sök med bara de två vilt jag hade. Det gjorde hon också bra men i en terräng där jag aldrig såg henne men vilten kom in i rimlig tid så jag tror hon gjorde det bra.

Avslutade med att gå ut och lägga ut en dirigering. Hon såg mig gå iväg men jag skickade ju inte den väg som jag försvunnit och hon löste det hela bra. Svår tungsprungen terräng men inte så lång dirigering men hon skötte den bra.

 




Har bara kört lätta grejer den senaste tiden så vi ska stärka självförtroendet och tilltron till varandra. Aldig de senaste månaderna kört Öppenklassnivå ens så jag undrar verkligen hur det kommer att gå i helgen. Ja ja det svaret lär vi ju få... Får hoppas på rutinen....

Vinna fick apportera kråka och and på eftermiddan men hon är fortfarande hård på vilten. Första apporten går br men sen blir hon för het och då vill hon gärna trycka till dem lite väl hårt.... Här en film på första apporten. Jag hade kastat en markering.

På eftermiddagen åkte vi och hämtade fönsterna, monterade tillbaka dem, var och handlade lite och försökte hitta ett liiitet bort till båten men misslyckades med det uppdraget.

Åkte sedan upp i skogen och gick spåret. Vinna var lite virrig första biten på första sträckan men sen gick det som på räls. Hon gick av spåret en gång precis i vinkeln och jag hakade på. Hon stannade till och nosade VÄLDIGT noggrant på en liten kulle där det låg några fjädrar. Hon gick sedan vidare bort från spåret men då kallade jag på henne och visade i riktning mot spåret och gav kommando att leta spår. Då gick hon direkt tillbaka på spåret och fortsatte spåra det.

Gick kanonfint alla streckorna och klarade blindtarmen OK denna gång. Gick dock av spåret igen ca 50 meter från spårslutet. Då sa jag faktiskt NEJ och då gick hon tillbaka till spåret själv. Hade med andra ord full koll på spåret men jag tror att hon gick av på vilt. Slutet gick kanon så jag är jättenöjd med henne. Detta kommer att bli riktigt bra!!! Det var ju bara andra Ökl provet hon gick och hon har bara gått ett helt Akl spår så det verkar som sagt väldigt lovande detta!!!

På kvällen blev det kreolsk gryta och blogguppdatering. Hundarna var nöjda och trötta men blev ännu nöjdare med var sina ben...

Inga kommentarer: