måndag, augusti 13, 2012

Suddig dag med vaccination

Vaknade klockan 8, packade ur bilen, packade upp, duschade och gick en sväng med hundarna innan jag begav mig till jobbet och anlände 09:15, lagom till fikat som fick bli min frukost.

Klockan 10:30 åkte jag till Delsbo när hundarna blev vaccinerade. Vinna fick sin 1:års vaccination och Humla fick sin regelbunda vaccination. Det var 3 och 1/2 år sedan sist men det blev så bra eftersom de nu ligger helt i fas när det gäller vaccination. Jag gjorde också en inspektion innan jag begav mig hemåt för lite lunch. 

Efter lunch fick hundarna vara hemma och jag lyckades genomföra hela arbetsdagen. Oj oj oj vad jag var trött!!! Tur att det fanns lite rutinuppgifter som jag kunder göra för hjärnan fungerade då verkligen inte.

Direkt när jag kom hem tog jag med hundarna ut i skogen. De har mest varit koppelpromenader i helgen så jag tror att hundarna uppskattade att bara få vara på hemmaplan och göra små ryck i skogen helt efter egen vilja.

Väl hemma blev det betalningskontroll för Alftaprovet, bildhantering både till Tollaren och Apportören samt en första gallring av bilderna från specialen.

Höll mig vaken tills Wallander började men bestämde mig för att se slutet uppe i sängen. Det var klokt för jag somnade efter två minuter. Välbehövlig sömn viktigare än slutet på en film som jag sett tidigare. Godnatt!

Inga kommentarer: