söndag, augusti 19, 2012

Omstart


Ja… eller vad vi då ska kalla det… Ny start och denna gång gjorde jag en överenskommelse med domaren att jag skulle jobba med mitt problem (den gnällande hunden) och att det var ok att jag korrigerade. Kändes skönt att kunna göra det. Hon var något lugnare idag men mycket mera gnällig än hon annars är. Hon är ju normalt en tyst hund.

Tyckte att hon skötta uppgifterna bra så det känns absolut som att vi arbetsmässigt ska kunna få pris i Elitklass men inte så länge hon låter såklart.

Idag startade Marja-Liisa i Ökl men nollade tyvärr pga viltvägran. Liksom igår var det hälsingehundar på plats som gjorde fina resultat, två som fick 1:a pris idag, en igår.










Färre hundar till start idag och sämre väder, det regnade mer eller mindre hela dan gjorde att hundarna fick sitta i bilen. Ingen provplatsträning för Vinna idag mer än såklart att sitta i bilen vid provrutan hela dagen mellan kl. 9-15.

När prisutdelningen var klar packade jag och Anita in oss i bilen och åkte hem till Johanna för att installera Anita, duscha, rasta hundar och vila lite. När övriga hade kommit, dvs förutom Henrik och Johanna även Håkan med Berra så tog vi ett glas vin och lite snacks. Lite senare kom även Irene, Elisabet och Stein Roar, Marja-Liisa och Marie så då var alla på plats och det bjöds på trerätters middag.

Vi gjorde en kantarelltoast till förrätt, åt lax och pasta till varmrätt och glass med jordgubbar och blåbär till efterrätt. Blev en mycket trevlig middag som även idag avslutades strax före midnatt.

Huset fullt med Johanna och Henrik med deras tre tollare, jag med Humla och Vinna som delade rum med Marie och Chrille. Håkan med Berra å så Anita utan hund…

Inga kommentarer: