söndag, augusti 05, 2012

Apportera med skott

Det blev en riktig slöardag. Började med att stiga upp klockan åtta och sen blev jag sittande med de 550 bilderna som jag tog i går. Raderade mig ner till en sisådär 230 i alla fall, många bilder blir ju näst intill dubbletter.

Efter frukost blev det en dusch och sen blev det en promenad med vovvarna vid 12-tiden. Det började mullra ordentligt men mer än då blev det inte...

Efter promenade tog jag med Humla och Vinna till Saltvik. Gunilla skulle skjuta apportkastera åt mig. Min förhoppning var att kunna koppla ihop skott och arbete idag och så blev det. Började först med ett skott under passivitet. Gick bra så vi gick vidare i skogen och jag la ut en dirigeringsapport på en sten. Gick sedan och ställde upp för en markering med skott, Vinnas första ... Kast, skott och Vinna sitter helt lugnt och markerar fint. Vänder om och skickar henne på dirigeringen som hon tar perfekt. Vänder upp och tittar mot nedslagsplatsen. När Vinna fokuserar blicken i rätt riktning, tar några få sekunder så skickar jag och hon kommer direkt till rätt område men får leta den lite då det är en grön apport som skjunkit ner bland blåbärsriset. Kanon, avlämning i hamn som vanligt också, mycket bra!!!

Det var varmt och härligt ute och vi blev sittande på gräsmattan en stund innan jag åkte hem och tittade lite på OS och fortsatte välja ut bilder.

På eftermiddagen blev det en promenad med vovvarna och sedan lagade vi Västerbottenlax vilket var väldigt väldigt länge sedan.

Blev en uppdatering av hemsidan under kvällen och sedan var det bara att ladda inför kommande jobbåtergång. Har ju glömt att lägga ut uppgifter och bilder på Vinna 11 månader men nu är de på plats. Bilder tagna i höggräs är väl inte det bästa eftersom hon blir så kortbent men de må vara...
 


Inga kommentarer: