lördag, augusti 18, 2012

Mardröm

Inte nog med att jag drömde konstigt hela natten. Drömde om bilder till tidningen Tollaren som var helt katastrofala, impulsstart med Vinna på jaktprov som blev en katastrof och en pinsam start med Humla. Usch kändes verkligen inte bra.

Starten på provet blev en mardröm från första början. Humla pep och gnällde konstant från första början. Genomförde fina apporter, dålig dirigering (mitt misstag), kanonbra markering och resten var väl sådär. Men guuuuud vad hon gnällde!!! Nollan var självklart ett faktum men frågan var ni hur jag skulle göra i morgon. Bestämde mig ganska snabbt för att trots allt starta i morgon eftersom de annars skulle måsta sätta in en ersättningshund. Jag stämde dock av med domarna om det var OK att jag jobbade med hennes ljus så mer eller mindre gick jag utom tävlan hela tiden.

Eftersom jag startade direkt på morgon kunde jag driva runt och bara njuta av vackert väder och duktiga hundar resten av dagen. Fick också fin chans att träna Vinna med skott och provmiljö vilket gick väldigt fint. Hon fick sitta mer på öppenklassrutan på eftermiddagen och se hur det kastades, skickades hundar och sköts hela tiden och det var inga som helst problem.









Marja-Liisa åkte på viltspårprov och som vanligt dominerar de, 1HP och provets bästa hund vilket resulterade i Nordiskt viltspårschampionat. Stort grattis till Marja-Liisa och Rasa!!!

Direkt efter provet åkte jag och Johanna ner till Nidälven. Vi tog på oss vadarbyxor och tog sedan med Vinna, Jing och Virpi och gick i älven. Ett helt fascinerande sätt att simträna och motionera hundarna. Vi promenerade mitt i älven, hundarna var lösa hela tiden och simmar lugnt och fint runt kring oss. Ingen hets utan lugna, fina simtag och dessutom bra motion för en annan. Himla läckert!!!

Direkt efter att hundarna var motionerade så åkte vi in till Trondheim och gick ut på domarmiddag på en mycket fin restaurang. Blev trerätters middag med vin. Till förrätt var det kungskrabba, till varmrätt hjortfilé och till efterrätt en suprice som var nått mellanting mellan sufflé och creme brulee.

Efter middan blev det en kvällspromenad i centrala Trondheim. Underbart varmt väder och härlig stämning. Det var nån festival i hamnen så det var en hel del fulla människor i farten men det kändes väldigt exotiskt att vandra runt så jag undrar om vi inte ska försöka oss på en Norgesemester nästa år!

Vi kom hem vid midnatt och då var vi alla så trötta att vi stöp i säng!

Inga kommentarer: