onsdag, augusti 29, 2012

Rallylydnad del 2 & hemgjord musli

Efter jobbet idag blev det snabbrastning av hundarna, strykning av nya gardiner till jobbet och sist men inte minst middag.

Direkt efter detta tog jag med Humla och Vinna på rallylydnadskurs del 2. Idag hade Lisa lagt ihop en bana med 5 moment som vi skulle testa. Min tanke var att bara träna fotgående idag samt sitta kvar när jag gick runt henne. Nu blev det inte så och det var bra. Förundrades över hur bra hon faktiskt klarade momenten men vi har ju inget fotgående så det är nog där vi måste lägga krutet liksom att jag ska kunna gå runt henne när hon sitter sen så...

När det kom till rena fotmoment såsom spiralen och slalom så tog jag ut Humla istället. I detta fall är det ju faktiskt jag som måste lära mig hur man ska gå...

När jag kom hem efter kursen var hundarna trötta och nöjda och jag med för den delen. Hade dock bestämt mig för att göra lite egen musli så det var bara att sätta igång med det. Hade redan blandat alla torra ingredienser så  det var bara att "kydda" och hälla på vatten och olja och sedan rosta dem i ugnen. Blir nog bra...

2 kommentarer:

RallyAnna;) sa...

Så kul med rally! Och duktiga vovvar, bara mattar som måste lära sig gå:P
Ses imorgon!

Vinnarens sa...

Hehe, så sant så sant!!! Skoj att du tittade in här och ännu roligare att du lämnade en kommentar!!! Vi ses i morgon!