torsdag, augusti 09, 2012

Mot årets tollarhändelse…


Steg upp som vilken vanlig arbetsdag som helst. Rastade hundarna som vanligt och packade sedan in dem i bilen och började min resa. Nu väntade 80 mil på vägen.

Resan gick väldigt bra, stannade en gång och tankade, rastade hundarna och käkade men annars stod jag på. Resvädret var bästa tänkbara, mulet men inget regn.

Anlände till Öland vid 16-tiden och tog en tur förbi den stuga där vi skulle bo. Hade ingen nyckel och fick inte tag i Digby-Agneta som ev. skulle ha hämtat ut nyckeln så jag åkte vidare upp till Böda och samlingen/incheckningen.

Mycket smidigt gick det, i stort sett inga köer men man träffar ju mycket folk att prata med så jag blev kvar några timmar på campingen innan vi begav oss tillbaka till Löttorp där jag skulle bo tillsammans med Åsa och granne med Digbytollers.

Efter lite hundrastning/bad och uppackning samlades vi hos Tina och Agneta för grillning. Vid 22-tiden anlände Åsa och strax efter det så gjorde vi kväll. I morgon väntar Elitklass tollingjaktprov för Humla.

Inga kommentarer: