torsdag, augusti 30, 2012

Rallylydnad del 3

När jag kom till jobbet idag noterade jag att jag hade glömt nyckeln. Det var väl inget större problem på jobbet men det innebar samtidig att jag inte kunde åka hem till hundarna på lunchen. Henke fixade det problemet och jag fick för ovanlighetens skull en restauranglunch. Hmm undrar när jag ska komma tillbaka till LCHF:n igen...?

Efter jobbet blev det full fart. Först en sväng med hundarna sedan matlagning och medan maten var i ugnen så betalade jag ut lite SSRK pengar. Hann precis äta innan det var dags att åka iväg till brukshundklubben för rallylydnad del 3. Kändes som att det skulle bli lite tufft eftersom det gick så fort fram redan förra gången och det var ju i tisdags så vi har ju inte hunnit tränat nått. Hur skulle det gå...?

Började regna precis när det var dag att börja. Inte nog med det, skott hördes från skyttebanan (långt bort!!!) men inget utav det var något problem. Sen började det åska också och då blev Vinna väldigt uppmärksam på alla ljud. Fick därför köra mycket enkla övningar som jag vet att hon klarar. Då klarade hon dem även idag men var något stirrig när det lät nått från altan eller materiallådan.

När vi tränat i ca 45 minuter så gick vi in och hade teori igen och innan vi var färdiga så hade klockan hunnit bli 20. Alla tyckte att det räckte för idag men jag ville köra lite mera nu när det lugnat sig med folk, hundar, regn, åska och skott.

Vinna stegade ur bilen med hög svans och klarade av att göra 5 moment i rad riktigt bra trots att två av momenten var sånt som hon inte kunde innan vi kom till kursen. Sittande och jag går runt och sedan läggande när jag går runt henne. Duktig flicka!!! Är riktigt nöjd med henne att hon höll ihop så pass bra trots så många faktorer som störde och dom är relativt okända för henne. Det kommer verkligen att bli bra det här!!! Tur att Lisa fixade en rallylydnadskurs så att jag kom igång med träning. Super!!!

När jag kom hem blev det till att kolla bilarnas belysning för i morgon ska de besiktigas bägge två. Det visade sig att några lampor var trasiga på Santa Fe's så jag får fixa dem i morgon. Tur att Santa Fe'n ska besiktigas först på eftermiddan.

Inga kommentarer: