fredag, augusti 03, 2012

Kantarelltoast

Sovmorgon på sista Blev lite av en shoppingdag idag också. Köpte en inflyttningspresent till Lisa och köpte blommor till lådorna på bron till oss själva.

När vi kom hem blev det så klart blomplantering och sen åkte jag och Gunilla upp i skogen med 9mm revolvern för att kolla och Vinna skulle reagera nått på dem. Första skottet sköt vi med hundarna kvar i bilen men luckan öppen. De såg skytten och reagerade inte alls. Senare under promenaden sköt vi ett skott till och då hade Gunilla gått in i skogen och gömt sig. Inte heller nu reagerade hon på skotten så jag ser ingen skillnad mellan 6 och 9 mm. Nästa grej att testa blir apportkaster men det känns som att inte heller det kommer att bli något problem.

Efter dessa skott la vi ner den grejer och plockade kantareller istället. Plockade varsin full bajspåse som jag och Henke rensade när jag kom hem. Tillagade årets första kantarelltoast som en liten starter.

Senare på kvällen grillade vi men jag var så mätt efter toasten och ishavskopparna som vi också åt till förrätt.

På kvälllen duschade jag, la fram kläder och packade inför morgondagens äventyr. Var sååå trött på kvällen och skulle såklart ha gott och lagt mig men istället somnade jag i soffan och vaknade strax efter midnatt. Efter det kunde jag inte somna om förrän nån gång vid 2-tiden.


Inga kommentarer: