söndag, augusti 26, 2012

Total utmattning

Vet inte om det var det faktum att jag idag hade en helt oplanerad dag som gjorde att kroppen var helt slut. Vaknade hyffsat tidigt och steg väl upp sådär vid 8-tiden. Slappade vid datorn och käkade sedan frukost. Började få inte i skallen, blev lätt illamående och dessutom började det att småregna ute.

Åkte upp till skogen vid 10:30 så fick Vinna gå sitt spår som idag var ca 300m med en öppen spetsvinkel och en blindtarm, det som var lite svårt förra spåret. Idag gick det som på räls hela tiden. Hon var aldrig av spåret och tempot är nu betydligt högre, får absolut inte bli högre nu.

När jag släppte ut Neo och Humla så tog Neo som vanligt och sprang spåret som vi gått. Finns ju inget i slutet men han tycker det är så skojigt så då får han göra det. Vet ju vart han kommer på slutet så det är bara att gå till spårslutet och vänta.

Gick en kort promenad i skogen men åkte sedan hem, tog en migräntablett och la mig och somnade rätt så omedelbart. Blev liggande i ca två timmar men sen hade det gått över. Dock kändes hela kroppen jätteseg så jag beslutade mig för att skippa den lilla hundträningen jag hade tänkt utföra med hundarna. Tänkte köra lite rallylydnad med dem alla tre men skippade det.

När vi gick med hundarna brakade åskan lös. Rejäll oväntad knall som till och med fick Henke att flyga upp. Vinna tyckte det var helläskigt och drog hela vägen hem. Humla är rätt cool och Neo som normalt är väldigt rädd var likgiltig så nog märks det att hans hörsel inte är så bra längre vilket i detta fall har sina fördelar. Väl hemma la sig alla hundarna och vilade och då struntade även Vinna i knallarna.

Kvällen fortsatte i lika långsamt tempo som resten av dagen. Lugnt och skönt som förhoppningsvis laddar mina batterier igen.


Inga kommentarer: