måndag, september 23, 2019

Första kalla morgonen

Minusgrader för första gången i år och motorvärmarsladden till bilen åkte fram. Hundarna fick också täcken för första gången. Ja, för första gången någonsin för Esset. Räknade nog med att hon skulle försöka äta upp det men hon verkade trivas i det så det blev ingen åverkan på sporttröjan.


Åkte ut och följde upp det stora dieselutsläppet på 2000 liter idag på förmiddagen för att bedöma saneringsinsatsen.

Senare på förmiddagen hade jag tid för mammografi. Från att jag åkte från rummet tills jag var tillbaka tog det 20 minuter. Helt otroligt smidigt gick det!

Hann aldrig ta en paus på hela dagen i övrigt då det hela tiden kom in samtal och ärenden.

På lunchen åkte jag till klubben och tränade lite. Eller ja, det blev lite träning och lite promenad och lite röj. Uppskattat av bägge tjejerna.



Efter jobbet blev det en promenad genom byn och jag höll på att bli tokig på Esset! Så mycket spring i benen och som ett popcorn, en pingpongboll eller en boll i gummiband betedde hon sig i kopplet. Henke fick ta över jag och jag tog Vinna som inte ens märks vid sidan. På hemvägen fick Esset gå i långlina och då gick det lite bättre för då fick hon ju lite mera utrymme att röra sig.

Inga kommentarer: