onsdag, november 25, 2020

Alla hemma för första gången

Idag var första dagen som både jag och Henke arbetade hemifrån. Jag hade utbildning så jag satt i soffan med datorn i knät och "bara" lyssnade. Henke har iordningställt sig på kontoret för att kunna nyttja den stora skärmen som vi har där. Vi har tur som har två stora skärmar här hemma, då jag också har en stor skärm att tillgå då jag använder tvn från husvagnen. Detta gör att vi inte behöver hålla på att dra så mycket grejer mellan kontoret och hemmet.

Då man i utbildningen idag tog tidig lunchpaus, redan kl 11:15 så var det bara att anpassa sig. Gick en sväng med hundarna då de fick apportera i olika terräng. Först körde jag markeringar ner i en svacka i skogen där det är blött och väldigt tuvigt och lite risigt. Hundarna ser inte nedslaget så det var rätt svårt för dem att hitta. Tyckte att de löste det hela bra bägge två. Vinna arbetade lugnt och mer eller mindre spikade bägge sina markeringar. Esset jobbade också på fint i den svåra terrängen och låg fint i ett litet område och hittade därför snabbt..  

Gick vidare och körde sedan markeringar upp på en hyggeshöjd där det även där med dolt nedslag. Dold kastare blev det också med detta var inga som helst problem för någon av dem.

Avslutade med markeringar i ett blött område med mycket hög växtlighet. Båda löste uppgiften även om Vinna fick jobba på lite.

Promenaden är bara en kilometer men så fick de ju lite jobb också.

Henke tog hundarna en sväng på eftermiddagsfikat å sen slutade han jobba 15:30 eftersom de inte får ha någon flex då de är permiterade en dag i veckan och han började tidigt idag så nådde han full tid tidigare än vanligt. Jag går pluss då jag både börjar tidigt och jobbar på fram till 16:30 med kort lunch eftersom jag åt under utbildningen så det var bara promenaden med hundarna som jag gjorde på lunchen.

En promenad i ljummet väder. Grått och tråkigt, mörkt men ändå ljummet då temperaturen gått upp till nästan +10 vilket är rätt anmärkningsvärt i slutet av november.

Bilen, som är inlämnad på verkstan för hjulinställning och service blir kvar ett dygn till då det visade att bromsbeläggen var helt slut och dessutom var spindelleden på ena sidan trasig. Förhoppningsvis hinner de få hem reservdelar tills i morgon.

Till middag blev det Kreolsk söndagsgryta dagen till trots. Mycket gott och dessutom har vi mycket lunchlådor nu.

Seg och lätt tråkig kväll framför tvn gjorde att jag somnade nån timma.

Idag var också dagen då ikonen Maradonen rapporterades död, bara 60 år gammal.

Inga kommentarer: