fredag, november 06, 2020

Äntligen fredag

Hade det inte varit för ett möte som jag skulle vara med på under eftermiddagen så skulle jag ha tagit ledigt idag. Men men....

Jobbade på och hade mötet som avslutades strax efter klockan 15:30. Då stängde jag snabbt ner datorn och checkade ut från jobbet för denna veckan.

Eftersom jag kom hem lite tidigare än vanligt så hann vi gå en promenad genom Nordenholm innan det blev alldeles mörkt. Henke hade gått genom byn tidigare och dessutom en sväng nere vid bäcken så de hade fått några rundor redan. Dessutom hade de hängt med när han åkte till tippen och slängde en massa skräp.

Skönt när Henke är ledig på fredagar. Då hinner har fixa en massa med handling, städning, praktiska grejer och dessutom får hundarna sällskap hela dagen och jag slipper åka hem och fixa med dem dessa dagar. 

Han hade också förberett Taco´s och dessutom gjort vit chokladmousse så idag blev det även efterrätt.


Inga kommentarer: