måndag, november 23, 2020

Ny hemmaarbetsplats och lite viltträning

 Arbete hemifrån idag och idag kom också beslut från de företag där Henrik arbetar att nu ska även han jobba hemifrån. Får se hur det kommer att gå men det ska nog funka fint och tänk var skönt för hundarna som aldrig kommer att behöva vara ensamma hemma...

Idag testade jag att en ny arbetsplats för det är rörigt att ha arbetsgrejerna i köket. Vi får se hur det funkar...




Full rulle med jobb var det idag och jag han med både det ena och det andra. På lunchen gick jag ner på täkten och körde med vilt. En gräsand, en fasan och en kråka var med. Tjejerna var riktigt duktiga!

Här kommer filmerna som tyvärr inte funkar så bra att öppna i Chrom av någon anledning. Ni får testa någon annan webläsare om ni vill se... Esset har en förmåga att ta lite slarviga grepp men hon har själv börjat fatta att hon ska ta om greppen. Vi jobbar vidare och nu tar hon ofta bra grepp även om de apporteringar som jag fick på film inte riktigt visar det. 




Eftersom Vinna är skendräktig så får hon bara apportera kråka, änder och fasan kan nog bli för "goda"

När Henke kom hem blev det en promenad genom byn och dessutom lagade vi idag en fiskgratäng från hel fisk så Henke fick filéa fisk medan jag gjorde sås och kokade potatismos. Gott blev det men inte lika gått som Västerbottenlax

På kvällen såg vi Top dog som vi missade igår samt dokumentären om Estonia och det nya fyndet.

Tyvärr slog huvudvärken till senare på kvällen så jag kröp till sängs redan strax efter kl 22.

Inga kommentarer: