torsdag, november 12, 2020

Yttrande och fredagsfeeling

 Bestämde mig för att ta ledigt i morgon så idag var det lite fredagsfeeling när jag jobbade hemifrån för sista dagen den här veckan.

Förutom att titta närmare på förslaget om alkoholförbud så blev det lite inspektioner idag. Åkte iväg på förmiddagen och genomförde två inspektioner. När jag kom tillbaka hem igen tog jag med tjejerna, en and och en kråka och gick ner på täkterna där det blev lite markering och dirigeringsträning. Esset fick köra med vilt. Funkade hyffsat med anden men kråkan var bedrövlig. Tramsade med upptaget och greppet så till sist skickade jag Vinna som fick sno kråkan framför näsan på henne. Då ville hon ha den och lyckades få tag i en vinge. Både ville nu ha fågeln så kråkan gick itu... Oups! Ja ja, Esset lärde sig nått för sen apporterade hon halv kråka i alla fall....

När Henke kom hem blev det en promenad genom byn och sen blev det renskav till middag.

I morgon hoppas vi kunna byta vatten i baljan för nu funkar den som den ska igen.

Inga kommentarer: