tisdag, november 10, 2020

Mätardag...

Torrt på asfalten i morse så idag var det ingen halka trots några minusgrader när jag åkte till jobbet. Här väntade lite jobb med mätningar av cesium och dessutom lite arkivarbete då jag hjälpte en hemmaarbetande kollega.

Det var fint väder ute så när jag åkte hem för att gå med hundarna men när jag när jag passerade Fiskeby var det som att åka in i en vit vägg. Dimma och flera grader kallare hemma så någon solig promenad blev det inte. Istället tog jag med två dummiesar och gick ut i skogen med tjejerna. Rastning på vägen dit och sedan markerings- och passivitetsträning under ca 15 minuter.

På eftermiddagen blev det skrivelser, presskonferens och lite miljömöte via teams.

Efter jobbet gick vi en promenad genom Nordenholm och dessutom fick tjejerna apportera lite med stora föremål inomhus.

På bordet stod ugnsstekt regnbåge och pressad potatis.

Inga kommentarer: