torsdag, november 19, 2020

Utbildningsdag i soffan

 Idag var jag på utbildning om klassning av avfall. Mycket svårt område så väldigt välbehövligt. I dessa tider gick såklart utbildningen digitalt så jag kunde sitta hemma i soffan hela dagen. 

Tack vare att jag var hemma hann jag också ut med tjejerna på lunchen. Idag körde vi dirigeringar igen och lite gran för att bekräfta att det vi hittills tränat på verkligen sitter.¨Å nog tusan sitter det! Esset var kanonduktig på det hon hittills lärt sig. Å jag måste säga att hon nu klarar många övningar som Vinna. Dock kör jag korta serier med Esset. Med Vinna kan jag skicka, blåsa stopp, dirigera, blåsa stopp, diriger om osv men den längsta kedjan jag kör med Esset är skick, stopp, dirigering. Eller inkallning, stopp och dirigering. Både ut och till höger och vänster....

Efter utbildningen hann jag med lite lite ärenden också innan dagen var slut vid 17-tiden.

På kvällen gick vi en promenad genom Nordenholm och annars slappade vi mest framför tvn.

Inga kommentarer: